måndag 22 december 2008

Julbordstips

Allt blir inte bättre hemgjort. Den här rödkålen är svårslagen. Mild, sötsyrlig och lite krispig. Den går bra att äta både varm och kall. Vi har ätit den kall naturell samt i en rödkålsslaw med crème fraiche och dijonsenap - mumsig i båda varianterna. Föredömligt kort innehållsförteckning: rödkål, socker och havssalt. Dessutom KRAV-märkt, en ny julbordsfavorit!

Dagens citat kommer från sonen, snart tre och ett halvt år ...
"Jag är tigerpappan, jag lägger ägg. Stör mig inte, jag ruvar."

2 kommentarer:

Vera sa...

Jag köpte faktiskt också en burk. Stod och sneglade på kimchin men så tänkte jag på din rekommendation. Har inte hunnit smaka än. Det blir nog på julafton!

zelca sa...

Vera:
Hoppas du inte blir besviken, kimchin kan du äta resten av året ;-)