onsdag 10 december 2008

Bortglömd böna

Jag har en grön skog på diskbänken. De projekt som påbörjades förra veckan strax innan jag blev magsjuk har försummats. Så här ser mina mungbönor ut som jag hällde i groddningsburken förra måndagen. Visst är de vackra?! Idag ska jag noggrant städa ur burken och starta om pånytt eftersom groddning kräver noggran hygien för att det inte ska bli en riktig bacillhärd.

Panettonebakandet har inte blivit av än. Jag har en fin "chef" i kylskåpet, men jag har fortfarande inte bestämt vilket recept jag ska använda. Jag och Jan Hedhs recept brukar inte riktigt komma överrens. Jag har flera recept där man använder vanlig jäst, men hållbarheten på kakan blir mycket bättre om man använder en surdeg. Jag velar. Idag har jag bakat en fruktkaka, den verkar lovande. Avsmakning och sker om ett par dagar när den har mognat till sig.


1 kommentar:

Mian sa...

Så vackra de var! Kan man inte äta dem, som solrosskott ungefär?